Gestió psicològica durant el Covid-19

18 March 2020

Gestió psicològica durant el Covid-19
 
Per l'estat d'excepcionalitat que estem vivint causat pel Coronavirus, el naixement d'emocions negatives com la por, l'estrès, la tristor i l'avorriment són habituals. Aquí us deixem una sèrie de consells per evitar que aquestes emocions s'apoderin del vostre estat d'ànim i converteixen la situació en una de més complexa.
 

  1. Informa’t bé! Deixa de banda la sobreinformació i contrasta la informació, el contrari augmentarà la teva angoixa innecessàriament.

 

  1. Informa bé els altres! Evitant escampar rumors per compartir informació des de la por.

 

  • Si ets cuidador/a de persones d’Alzheimer:

 
Cuida’ls psicològicament i emocionalment, mitjançant una actitud de suport i amb responsabilitat. Evita l’alarmisme perquè només resultaria en un desconcert i una angoixa innecessària a les persones afectades. 
 

  1. Organitza’t a casa! La logística domèstica és essencial, sobretot, en compartir un espai durant tant de temps sense poder sortir. I organitza’t també a la feina! Si has de treballar des de casa, estableix un espai i un horari el més semblant possible a l’habitual. Mantenir certes rutines ajuda a mantenir ordre mental i fomentar la sensació de normalitat. 

 

  1. Estigues connectat amb tots aquells que en aquests moments no pots veure físicament, el sentiment d’aïllament es reduirà. 

 

  1. Cuida’t! Segueix les recomanacions i mesures de prevenció i no prenguis més precaucions de les necessàries. 

 

  1. Distreu-te! Pren decisions a mesura que es presentin els reptes i oblida’t de tot allò que no està en les teves mans. 

 

  1. Treu-ne la part positiva i recorda que només es tracta d’una situació temporal! 
  • Polsera QR